"Näätkö nyt, mitä rakkaus saa aikaan?" Disco, Mitä rakkaus saa aikaan

"Kauas pilvet karkaavat, niin kuin sinäkin.." 51 koodia, Kauas

"Pelkään, että aika ajaa meidät erilleen, mitä sitten teen, mitä sitten teen?" PMMP, Matkalaulu

"Mä tiedän, ettei pitäis kuunnella kun kerrot hiljaa huomisesta, jossa mua ei ole edes olemassa...Jos elämä ois helppoo, sä olisit pelkkä paskiainen... Jos elämä ois helppoo, sä olisit paha ihminen, helposti vihattava..." Haloo Helsinki, Jos elämä ois helppoo

"Ja sulkee korvat katkeruuden kuiskinnalta...Tekisin sen, jos en ois rikkinäinen..."

Mutta elämä ei ole helppoa. Sä et ole paha ihminen, mä välitän susta. En voi kuitenkaan sulkea korviani siltä, mikä huutaa sisältä. Mä en kestä olla se ainoa, joka sulla on. Jos elämä olis helppoo, sä olisit samanlainen kuin äitis, ilkeä, julma, tunteeton tai kuin sun isä, puolustaisit mua henkeen ja vereen. Mutta sä oot niin NEUTRAALI.

Kaipa mun pitäis olla tyytyväinen kaikkeen mitä mulla on.

Mä pelkään, ettet sä enää kohta ole siinä. Mä toivon, ettet sä enää kohta ole siinä. En mä tiedä, mitä mä haluan.

Voi kunpa kaikki olisi toisin. Mun ei tarvitsisi ajatella sua koko ajan. Et tulisi uniini. Olisin iloinen, kun olet siinä.

 

Koko ajan, kun olen rauhassa, makoilen jossakin, ajattelen sua. Mitä mä voisin tehdä? Mitä mun pitäisi tehdä? Lähteä lätkimään? Jättää sut ihan yksin? Olla vaan tässä? Tulla teille, ja huutaa?

Mä ihan tosi yritin kertoa, mikä mua vaivaa. "okei". Niin sä sanoit.

Mitä mun pitäisi tehdä?!