Ei se mee niin. Mutta kyllä se helpottaa, kun ei tarvitsi nähdä sua joka päivä, ei tarvii puhua, kun ei ole puhuttavaa, eikä tarvitse ees yrittää ymmärtää sua. Ei tarvii nähdä, miten olet muuttunut. Ei tarvitse syyttää itseään niin paljon siitä, millainen susta on tullut.

Se on vain vähentynyt. Yritinhän mä. Ja totta kai mä syytän itseäni, mutten niin paljon, kuin sitä "ihmistä". Laitoin lainausmerkit, koska en ymmärrä miksi ihminen tekee jotain sellaista.

Mun sydäntä vihloo katsoa vanhoja valokuvia, kyyneleet kihoavat silmiin ja haluan äkkiä rynnätä halaamaan sua. Tulla sanomaan, että kyllä kaikki vielä selviää. Haluaisin olla kuin se 6 vuotias, joka tapasi sinut. Joka ihaili pitkiä hiuksiasi, nauruasi.. Joka olisi tehnyt mitä vain olisit kehdannut pyytää. Tyttö, joka halusi niin kovasti olla sun silmissä se paras. Tyttö joka halusi nauraa sun kanssa ihan kahdestaan, olla se hauska tyttö. Tyttö joka halusi, että kutsuisit PARHAAKSI ystäväksi.

Mä taisin olla meistä se, joka näytti tunteensa enemmän. Näytti, että välitti. Tunsin itseni välillä niin.. Niin tarpeettomaksi, kun et sanonut, että merkitsen sulle jotain.

Mutta silloin kun istuin sun sängyllä, itkin ja puristin sun pehmolelua, mä näin sut. Sä katsoit mua, olit siinä, ihan vain mua varten. Mä näin ehkä ensimmäistä kertaa aidosti, että sä välität musta.

Ja mun sydäntä riipii edes ajatella..

Miten me saataisiin takaisin se kaikki? En mä voi vaatia sua muuttumaan, jos mä en itse muutu. Mutta siinäpä se. Miten mä muuttuisin? Jos mä tietäisin, että sä tahdot meidän olevan taas kuin mustikka ja mansikka, mä soittaisin sulle nyt heti. Pyytäisin sut tänne ja halaisin.

Mutta mä en enää tiedä, tahdotko sä sitä. Mulla ei ole enää edes sun toimivaa s-postia, jotta voisin kirjoittaa. Mä en tiedä, kuinka tarkasti sua tarkkaillaan. Mä en enää tiedä!

Mä oon päättänyt vielä yrittää. Ja ihan ensimmäiseksi mä lopetat vatvomisen, puhumisen susta, aloitan puhtaalta pöydältä. Kaikkea ei saada takaisin, mutta haluan pelastaa sen, mitä voin.

Koska mä ihan oikeasti välitän susta.