Anteeksi, hyvät ihmiset, mutta juuri nyt olen RAIVOISSANI. Miksi ihmisen pitää aina luulla tietävänsä paremmin? Kuulin juuri M:ltä, että musta ja mun äidistä on puhuttu (anteeksi vaan) paskaa. Tuli kupoli niin täyteen! Tää ei ole todellakaan ensimmäinen kerta TÄLLÄ VIIKOLLA kun musta puhutaan... kakkaa... ja luullaan, etten saa tietää tai kuule. Aarght.... Miksi kaikilla on joku... vitsin.. mielikuva, että koska olen LÄSKI vihaan LIIKUNTAA??!!

Huoh. Läski. Sitäkin olen kuullut IHAN TARPEEKSI.

Tein tänään piirrustuksen. Siinä on itkevä tyttö ja isolla teksti: "I HEARD WHAT YOU SAID. IT KILSS ME INSIDE." Sitten siinä on pienemmällä: "..läski..kuka siitä muka tykkäisi..ruma..lihava..epätoivoinen..säälittävä..valehtelija.. LÄSKI.." Ja ihan kuvan alalaidassa on: "Ja te luulitte, etten kuullut. Koska kävelin pois. Mutta arvet sydämessä eivät parane koskaan. Ja mä lupaan. Vielä joskus te näette, miten kaunis mä olen. Te kaikki tulette näkemään sen."

Huoh. Raivon jälkeen meinaa aina tulla itku. Koska on vaikeaa olla lihava. Ja voin myöntää sen. Se on sellaista elämää, jota en toivoisi kenellekkään. En edes niille puhujille. Mutta haluaisin niiden päivän ajan olevan minä. Tietää, miltä tuntuu mennä aamulla peilin eteen, ja katsoa, kun mikään ei peitä sitä läskiä. Mikään ei näytä hyvälle. Mennä kouluun, ja kuulla, miten toiset puhuu "salaa" pahaa susta. Kuulla, miten joku huutaa "läski". Mennä liikunta tunnille, ja olla hitaampi kuin kaikki muut. Olla naama punaisena, hiki otsalla ja puuskuttaa. Tuntea, miten kaikki tuijottaa. Tulla kotiin, ja siellä miettiä, mitä söisi. Jottei tulisi enää lihavammaksi. Syödä joku keksi, ja tuntea pahaa oloa siitä. Ja illalla mennä nukkumaan tietäen, että aamulla kaikki alkaa uudelleen. Tuntea, miltä tuntuu ajatella, ettei koskaan tule kelpaamaan kellekkään, etenkään sille, johon on ihastunut. Sillä siltä musta tuntuu.

Mutta sitä mä olen elänyt oikeastaan koko elämäni. Ihmiset vitsailee sun painosta, ja luulee, ettei se satu. Mutta kyllä se sattuu.

 

Jos vielä joskus kukaan ei enää haukkuisi. Jos vielä joskus kukaan ei katsoisi nauraen. Jos vielä joskus... Jos joskus saisin pois edes kilon. Mutta se on vaikeaa.

 

I heard what you said. It kilss me inside.

Läski.